lábszár gond

futás marathon running
lgaga
Posts: 2
Joined: 2009 Apr 11 Sat, 8:50 pm

lábszár gond

Post by lgaga »

Sziasztok!

Teljesen kezdő vagyok futás témában, két hete kezdtem csak az egészet, miután eltöltöttem minden mozgás nélkül jópár évet (azaz jól eltunyultam).
Kezdésként a pesti rakparton szoktam futni heti háromszor fél órát, de az az igazság, hogy még ezt is csak néhány közbeiktatott sétálással tudom kivitelezni egyelőre (viszont érzem a fejlődést!) :)
Ami miatt most írok, hogy egyre jobban fáj futás közben (és most már utána is egy ideig, sima gyaloglás közben is) a lábszáram, pontosabban a bokám és a térdem közt nagyjából "fél úton", elöl. Ez normális, és feleslegesen problémázok? Vagy valami ismert dolog, és rosszul csinálok valamit? Először sima izomlázra gondoltam, de ez "nem olyan". Esetleg a rossz cipő teheti?

Nagyon köszönöm előre is a segítséget!
Üdv,
Gábor
User avatar
Gabesz
Posts: 425
Joined: 2007 Dec 30 Sun, 9:00 pm
Location: futás: Margit-sziget
Contact:

Re: lábszár gond

Post by Gabesz »

Szia Gábor! Nem kell aggódnod, ezen minden kezdő futó átesik. Túlerőltetés okozza, vegyél kicsit vissza az edzésből.
Egy erőltetett gyors gyaloglás is képes sípcsont ínhüvelygyulladást okozni.
Ha nagyon fáj (akkor is amikor nem futsz), akkor gyulladáscsökkentő és a jegelés segít.
Cipő belejátszhat a dologba, de a hirtelen elkezdett edzésadag növelése inkább okolható.
Ha lehet, akkor a betont is kerüld.

Itt egy cikk:
Sípcsont gyulladás

Ha egy hónap múlva is van panaszod, akkor orvos.
lgaga
Posts: 2
Joined: 2009 Apr 11 Sat, 8:50 pm

Re: lábszár gond

Post by lgaga »

Gyanús volt, hogy ez valami szokásos, ismert dolog lesz, mégsem találtam meg...
Mégegyszer köszi! :)
kerekes72
Posts: 9
Joined: 2009 May 29 Fri, 6:36 pm

Re: lábszár gond

Post by kerekes72 »

Sziasztok!